Urząd Miejski w Myszyńcu
Urząd Miejski w Myszyńcu jest jednostką budżetową przy pomocy której Burmistrz Myszyńca realizuje zadania własne miasta i gminy określone ustawami, statutem miasta, uchwałami Rady Miejskiej oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przekazane z mocy ustaw.
Siedzibą Urzędu jest miasto Myszyniec.
Urzędem kieruje Burmistrz Myszyńca.
Siedziba Urzędu
Główna siedziba znajduje się na Placu Wolności 60 w Myszyńcu.
Strukturę organizacyjną Urzędu Miejskiego stanowią:
I. Kierownictwo Urzędu:
- Burmistrz Myszyńca
- Sekretarz
- Skarbnik
II. Referaty, samodzielne stanowiska:
- Referat Organizacji, Nadzoru i Informatyki:
- Sekretarz Gminy – kierownik referatu
- Stanowisko pracy ds. organizacyjnych, kadrowych, obsługi rady
- Stanowisko pracy ds. kancelaryjno – technicznych
- Stanowisko pracy ds. oświaty i realizacji projektów
- Informatyk Urzędu
- Informatyk
- Sekretarka
- Referat Planowania i Finansów:
- Skarbnik Gminy – kierownik referatu
- Wieloosobowe stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej
- Stanowisko pracy ds. płac
- Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej
- Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków i opłat
- Stanowisko pracy ds. obsługi i rozliczeń podatku VAT oraz egzekucji należności pieniężnych
· Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej:
o Kierownik referatu
o Stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i ochrony środowiska
o Stanowiska pracy ds. gospodarki przestrzennej
o Stanowisko pracy ds. gospodarki mieniem komunalnym
o Stanowisko pracy ds. gospodarki nieruchomościami
o Stanowisko pracy ds. inwestycji w ochronie środowiska
o Stanowisko pracy ds. utrzymania infrastruktury technicznej i ochrony środowiska
- Urząd Stanu Cywilnego
- Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego
- Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego oraz stanowisko pracy ds. dowodów osobistych
- Samodzielne stanowiska
- Stanowisko pracy ds. obronnych, przeciwpożarowych, profilaktyki i uzależnień
- Stanowisko pracy ds. gospodarki odpadami komunalnymi i obsługi przedsiębiorców
Budynek Centrum Usług Społecznych na Placu Wolności 61 w Myszyńcu. W budynku znajdują się:
- Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (GKRPA)
- punkty konsultacyjne do spraw uzależnień od alkoholu, narkotyków i przemocy w rodzinie.
Godziny pracy Urzędu
Urząd jest otwarty od poniedziałku do piątku w godzinach: od 8.00 do 16.00.
Przedmiot działalności i kompetencje gminy
Do zakresu działania gminy, według ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
- ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
- gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
- wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
- ochrony zdrowia,
- pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
- gminnego budownictwa mieszkaniowego,
- edukacji publicznej,
- kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
- kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
- targowisk i hal targowych,
- zieleni gminnej i zadrzewień,
- porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej,
- utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
- współpracy i działalności na rzecz organizacji pozarządowych,
- promocji gminy,
- współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,
- i inne.
Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów. Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji. Gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.
Załatwianie spraw w Urzędzie
1. Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miejski w Myszyńcu
Plac Wolności 60
07-430 Myszyniec
2. Możesz napisać pismo i przynieść do Punktu Obsługi Mieszkańców.
3. Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
4. Możesz napisać pismo i wysłać z platformy ePUAP: epuap.gov.pl
Adres skrzynki podawczej Urzędu na platformie ePUAP to: /UMMyszyniec/skrytka
5. Możesz napisać pismo i wysłać faxem pod numer 29 7721141 wew. 10
6. Możesz zadzwonić pod numer 29 7721141
7. Możesz przyjść do Urzędu osobiście.
Dojazd do Urzędu
Przy Urzędzie jest bezpłatny, ogólnodostępny parking.