Burmistrz Myszyńca przypomina o corocznym obowiązku składania ,,Informacji o wyrobach zawierających azbest” w terminie do 31 stycznia za rok poprzedni, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają ,,Informację o wyrobach zawierających azbest” Burmistrzowi Myszyńca.
Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają ,,Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa.
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi (Burmistrzowi lub Marszałkowi),
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić ,,Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Wzór oceny określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004 r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.)
Odpowiedni formularz należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu w terminie do 31 stycznia każdego roku, pok. nr 12.
Przypominamy, że obowiązek usunięcia azbestu spoczywa na właścicielach budynków - mają oni na to czas do końca 2032 r. Wyroby zwierające azbest mogą usuwać tylko wyspecjalizowane firmy, posiadające zezwolenie na prowadzenie takiej działalności, a zdemontowane materiały muszą być przetransportowane na specjalnie wyznaczone składowisko.
Gmina Myszyniec chcąc wyjść naprzeciw swoim mieszkańcom zapewnia bezpłatny odbiór i zagospodarowanie odpadów niebezpiecznych zawierających azbest.
Aby skorzystać z bezpłatnego odbioru azbestu w Gminie Myszyniec należy wykonać demontaż wyrobów azbestowych z nieruchomości położonej na terenie Gminy Myszyniec oraz przygotować do odbioru odpady zawierające azbest. Wniosek o odbiór i unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest należy składać w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu, pok. nr 12. Wnioski rozpatrywane będą zgodnie z kolejnością ich wpływu.
Szczegółowe informacje dotyczące realizacji programu można uzyskać pod numerem telefonu 29 772 11 41 (wew. 33).