Miasto i Gmina

Typ: A B D
Białusny Lasek 19
07-430 Myszyniec

Telefon: 29 77 21 080
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Liczba miejsc statutowych: 30

Placówka funkcjonuje 5 dni w tygodniu
od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.45 – 16.00


 „Tylko życie poświęcone innym,
warte jest przeżycia”

A. Einstein

 

Środowiskowy Dom Samopomocy w Białusnym Lasku został powołany Uchwałą Nr XX/140/97 Rady Gminy w Myszyńcu z dnia 27 marca 1997 roku.

Środowiskowy Dom Samopomocy w Białusnym Lasku jest dziennym ośrodkiem wsparcia dla 30 osób z zaburzeniami psychicznymi typu A, B, D zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy w tym 5 miejsc dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi w rozumieniu art. 51 c ust. 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.

  1. Typ A- dla osób przewlekle chorych psychicznie;
  2. Typ B- dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, znacznym i umiarkowanym, a także osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, gdy jednocześnie występują inne zaburzenia , zwłaszcza neurologiczne;
  3. Typ D- dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Celem działalności ŚDS jest:

  1. utrzymanie uczestników w ich naturalnym środowisku oraz rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia;
  2. dążenie do pełnej integracji społecznej osób niepełnosprawnych poprzez ich czynne i aktywne uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym w lokalnym środowisku;
  3. rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności wykonywania  czynności dnia codziennego.

W zakresie realizacji powyższych celów ŚDS świadczy usługi w ramach indywidualnych lub grupowych treningów samoobsługi oraz zajęć z zakresu kształtowania umiejętności społecznych polegających na nauce, rozwijaniu lub podtrzymywaniu umiejętności w zakresie dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym poprzez realizację następujących treningów:

 

  1. trening funkcjonowania w codziennym życiu, w tym: trening dbałości o wygląd zewnętrzny, trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych, trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi;
  2. trening umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: rozwijanie zainteresowań literaturą, czasopismami, audycjami telewizyjnymi, radiowymi, Internetem, grami i zabawami edukacyjno – towarzyskimi, udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych, wspólne spacery, wyjazdy na wycieczki i imprezy;
  3. trening umiejętności komunikacyjnych, w tym z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej;
  4. trening interpersonalny i rozwiązywania problemów, w tym: kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury;
  5. poradnictwo psychologiczne  w formie indywidualnej i grupowej;
  6. pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
  7. pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, w tym uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia;
  8. niezbędną opiekę, w szczególności dla uczestników  z niepełnosprawnością sprzężoną lub spektrum autyzmu;
  9. terapię ruchową, w tym: zajęcia sportowe, turystykę i rekreację;
  10. zajęcia relaksacyjne;
  11. terapię zajęciową;
  12. inne działania  zmierzające do pełnej integracji i usamodzielniania uczestnika, w  tym zajęcia przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub  podjęcia zatrudnienia, w warunkach pracy chronionej na przystosowanym stanowisku pracy.

Dodatkową formą wsparcia dla uczestników naszego Domu są zajęcia z dogoterapii.

Decyzję o skierowaniu do ŚDS  wydaje właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego.

W przypadku osób zamieszkałych na terenie innych gmin, decyzje kierujące do ŚDS wydaje Kierownik OPS w Myszyńcu działający z upoważnienia Burmistrza Myszyńca, po przesłaniu dokumentów (wywiadu wraz z wymaganymi załącznikami) przez ośrodki pomocy społecznej właściwe dla miejsca zamieszkania uczestnika.

Termin przyjęcia do ŚDS ustala Kierownik w porozumieniu z osobą kierowaną lub jej opiekunem. Przed przyjęciem do placówki, kierownik lub pracownik socjalny przekazuje informacje o zasadach funkcjonowania Domu, a także może zbierać dodatkowe informacje dotyczące osoby kierowanej lub jej sytuacji rodzinnej.

W przypadku osób, które po raz pierwszy wystąpiły o skierowanie do ŚDS, decyzję o skierowaniu do placówki wydaje właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego  na czas określony, nie dłuższy niż 3 miesiące. Czas ten jest niezbędny do dokonania przez zespół wspierająco – aktywizujący oceny możliwości zaproponowania osobie indywidualnego planu postępowania wspierająco – aktywizującego oraz okresu, jaki będzie niezbędny do jego realizacji.

Okres na jaki osoba została skierowana do ŚDS może być przedłużony, w sytuacji braku postępów w realizacji indywidualnego planu postępowania wspierająco – aktywizującego lub braku możliwości skierowania uczestnika do innego ośrodka wsparcia, domu pomocy społecznej lub warsztatu terapii zajęciowej albo braku zatrudnienia w warunkach pracy chronionej.

 

Placówka dysponuje samochodem 9 – cio osobowym marki RENAULT TRAFIC dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym 1 miejsce na wózek inwalidzki.

 


Kadrę Środowiskowego Domu Samopomocy w Białusnym Lasku tworzą:

  • - kierownik – Elżbieta Józefowicz
  • - terapeuci i opiekunowie: Przemysław Osowiecki, Monika Bruździak, Anna Kur, Żeneta Ścibek,  Anna  Cieślak
  • - pracownik socjalny i ds. kadr – Sylwia Rolka
  • - psycholog – Magdalena Kosak - Bakuła

 

Zachęcamy do obserwowania naszego profilu na Facebooku.

 


Na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:

  1. Administratorem danych jest Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Białusnym Lasku 19, 07-430 Myszyniec
  2. Inspektorem ochrony danych jest dr Bartosz Mendyk, kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.el. 507 054 139
  1. Przetwarzanie odbywa się w celach określonych w celu realizacji pomocy społecznej, działając na zasadach zadania zleconego samorządom, fundacjom, stowarzyszeniom. Zbieranie dodatkowych danych osobowych (jak np. wizerunek) odbywa się na podstawie zgody, która jest dobrowolna i może być odwołana. Kwestie wykorzystania wizerunku reguluje dodatkowo art. 81 Prawa autorskiego.
  2. Okres przechowywania Państwa danych został określony w przepisach prawa dot. archiwizacji dokumentów.
  3. Dostęp do Państwa danych posiadają upoważnieni pracownicy oraz instytucje, których udostępnienie wynika z przepisów prawa.
  4. Realizacja praw podmiotowych (dostępu do danych osobowych, ich poprawienia, itd.) wynika z RODO oraz ustaw odrębnych.
  5. Podmiotom danych przysługuje prawo skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO)
  6. Dane osobowe nie są przekazywane podmiotom trzecim.

Zakład Gospodarki Komunalnej w Myszyńcu Sp. z o.o.

z siedzibą w Myszyńcu

Prezes Zarządu: Tadeusz Lipka

tel.: 503045847

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres:
ul. Dzieci Polskich 10
07-430 Myszyniec
Tel.: 029 77 21 142

 
Zakład Gospodarki Komunalnej w Myszyńcu Sp. z.o.o.  z siedzibą w Myszyńcu funkcjonuje od dnia 1 stycznia 2021 r.  Spółka powstała zgodnie z Uchwałą nr XIII/141/20 Rady Miejskiej w  Myszyńcu z dnia 25 marca 2020 r. w sprawie likwidacji  Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Myszyńcu w celu zawiązania spółki prawa handlowego.

Właścicielem Spółki jest Gmina Myszyniec, którą reprezentuje Burmistrz Myszyńca.

Spółka prowadzi działalność o charakterze użyteczności publicznej, której pierwszoplanowym celem jest realizowanie zadań własnych Gminy Myszyniec.

 

 
 
Powered by Phoca Download

Ośrodek Pomocy Społecznej

Informacja dla pracodawców ubiegających się o dofinansowanie

kosztów kształcenia młodocianych pracowników 

Podmioty uprawnione do otrzymania dofinansowania:

 

Zgodnie z art. 70b ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeżeli:

  1. pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
  2. młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 1.

Wysokość kwoty dofinansowania:

 

Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:

  1. w przypadku nauki zawodu – do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
  2. w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia.

Kwoty dofinansowania powyżej określone, podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.

W przypadku, jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych od pracodawcy a młodociany pracownik podjął naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego u innego pracodawcy – przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu. Dofinansowanie nie przysługuje temu pracodawcy, z którym umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z winy pracodawcy.

Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1 ustawy o systemie oświaty, stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2013.352.1 z 24.12.2013).

Wymagane dokumenty:

  1. Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje  do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną  u pracodawcy,
  2. Kopie dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej  szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej  u pracodawcy,
  3. Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
  4. Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
  5. Kopia dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin zgodnie 
    z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania,
  6. Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
  7. Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
  8. Kopię dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek, oraz  cywilnej oświadczenie każdego wspólnika o procentowym udziale w spółce
  9. 9.        Wypełniony formularz  informacjiprzedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
  10. Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega  się 
    o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.

Każda kopia dokumentu powinna być potwierdzona przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem.

 

 

 

Miejsce złożenia wniosku:

 

Urząd Miejski w Myszyńcu

Plac Wolności 60

07-430 Myszyniec

I piętro, pokój nr 17

 

lub dokumenty wraz z załącznikami przesłać pocztą na w.w adres.

 

Termin składania wniosków:

  1. Wnioski należy składać w terminie 3 miesięcy począwszy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu sprawdzającego, czeladniczego lub potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
  2. Po upływie w/w terminu dofinansowanie nie będzie przysługiwało pracodawcy.

Termin realizacji sprawy:

Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.

Tryb odwoławczy:

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ostrołęce  za pośrednictwem Burmistrza Myszyńca, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji..

Uwagi:

  1. O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie gminy Myszyniec, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Burmistrza Myszyńca, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
  2. Pracodawca w jednym wniosku ubiega się  o dofinansowanie kosztów kształcenia tylko jednego młodocianego.

Podstawa prawna:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015r. poz. 2156 j.t.).
  2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626 z późn. zm.).
  3. Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2014r., poz. 232 j.t.).
  4. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnianie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób niemających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum (Dz. U. z 2002r. Nr 214, poz. 1808 z późn. zm.).
  5. Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2015r. poz. 1264 z późn. zm.).
  6. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2012r. poz. 7 z późn. zm.).
  7. Rozporządzenie MEN z dnia 12 października 2005r. w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych (Dz. U. z 2012r. poz. 1117).
  8.  Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 j.t.).
  9.  Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U z 2014r. poz. 1502 j.t.).
  10. Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r.o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2015r. poz. 1830 j.t.).
  11.  Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
  12.  Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2013.352.1 z 24.12.2013).

 

 
 
Powered by Phoca Download

DEKLARACJA NA PODATEK LEŚNY

DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI

DEKLARACJA NA PODATEK OD ŚRODKOW TRANSPORTOWYCH

DEKLARACJA NA PODATEK ROLNY

INFORMACJA O GRUNTACH

INFORMACJA O LASACH

INFORMACJA O NIERUCHOMOSCIACH I OBIEKTACH BUDOWLANYCH

DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPDOAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

WNIOSEK O ZWROT PODATKU AKCYZOWEGO

 

 
Powered by Phoca Download