Miasto i Gmina
- Szczegóły
- Dariusz Kobus
- Kategoria: Miasto i Gmina
- Odsłony: 16022
Typ: A B D
Białusny Lasek 19
07-430 Myszyniec
Telefon: 29 77 21 080
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Liczba miejsc statutowych: 30
Placówka funkcjonuje 5 dni w tygodniu
od poniedziałku do piątku
w godzinach 7.45 – 16.00
„Tylko życie poświęcone innym,
warte jest przeżycia”
A. Einstein
Środowiskowy Dom Samopomocy w Białusnym Lasku został powołany Uchwałą Nr XX/140/97 Rady Gminy w Myszyńcu z dnia 27 marca 1997 roku.
Środowiskowy Dom Samopomocy w Białusnym Lasku jest dziennym ośrodkiem wsparcia dla 30 osób z zaburzeniami psychicznymi typu A, B, D zgodnie z § 3 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2010 r. w sprawie środowiskowych domów samopomocy w tym 5 miejsc dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi w rozumieniu art. 51 c ust. 5 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej.
- Typ A- dla osób przewlekle chorych psychicznie;
- Typ B- dla osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, znacznym i umiarkowanym, a także osób z lekkim upośledzeniem umysłowym, gdy jednocześnie występują inne zaburzenia , zwłaszcza neurologiczne;
- Typ D- dla osób ze spektrum autyzmu lub niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Celem działalności ŚDS jest:
- utrzymanie uczestników w ich naturalnym środowisku oraz rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia;
- dążenie do pełnej integracji społecznej osób niepełnosprawnych poprzez ich czynne i aktywne uczestnictwo w życiu kulturalnym i społecznym w lokalnym środowisku;
- rozwijanie i podtrzymywanie umiejętności wykonywania czynności dnia codziennego.
W zakresie realizacji powyższych celów ŚDS świadczy usługi w ramach indywidualnych lub grupowych treningów samoobsługi oraz zajęć z zakresu kształtowania umiejętności społecznych polegających na nauce, rozwijaniu lub podtrzymywaniu umiejętności w zakresie dnia codziennego i funkcjonowania w życiu społecznym poprzez realizację następujących treningów:
- trening funkcjonowania w codziennym życiu, w tym: trening dbałości o wygląd zewnętrzny, trening nauki higieny, trening kulinarny, trening umiejętności praktycznych, trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi;
- trening umiejętności spędzania czasu wolnego, w tym: rozwijanie zainteresowań literaturą, czasopismami, audycjami telewizyjnymi, radiowymi, Internetem, grami i zabawami edukacyjno – towarzyskimi, udział w spotkaniach towarzyskich i kulturalnych, wspólne spacery, wyjazdy na wycieczki i imprezy;
- trening umiejętności komunikacyjnych, w tym z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej;
- trening interpersonalny i rozwiązywania problemów, w tym: kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury;
- poradnictwo psychologiczne w formie indywidualnej i grupowej;
- pomoc w załatwianiu spraw urzędowych;
- pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych, w tym uzgadnianie i pilnowanie terminów wizyt u lekarza, pomoc w zakupie leków, pomoc w dotarciu do jednostek ochrony zdrowia;
- niezbędną opiekę, w szczególności dla uczestników z niepełnosprawnością sprzężoną lub spektrum autyzmu;
- terapię ruchową, w tym: zajęcia sportowe, turystykę i rekreację;
- zajęcia relaksacyjne;
- terapię zajęciową;
- inne działania zmierzające do pełnej integracji i usamodzielniania uczestnika, w tym zajęcia przygotowujące do uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej lub podjęcia zatrudnienia, w warunkach pracy chronionej na przystosowanym stanowisku pracy.
Dodatkową formą wsparcia dla uczestników naszego Domu są zajęcia z dogoterapii.
Decyzję o skierowaniu do ŚDS wydaje właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego.
W przypadku osób zamieszkałych na terenie innych gmin, decyzje kierujące do ŚDS wydaje Kierownik OPS w Myszyńcu działający z upoważnienia Burmistrza Myszyńca, po przesłaniu dokumentów (wywiadu wraz z wymaganymi załącznikami) przez ośrodki pomocy społecznej właściwe dla miejsca zamieszkania uczestnika.
Termin przyjęcia do ŚDS ustala Kierownik w porozumieniu z osobą kierowaną lub jej opiekunem. Przed przyjęciem do placówki, kierownik lub pracownik socjalny przekazuje informacje o zasadach funkcjonowania Domu, a także może zbierać dodatkowe informacje dotyczące osoby kierowanej lub jej sytuacji rodzinnej.
W przypadku osób, które po raz pierwszy wystąpiły o skierowanie do ŚDS, decyzję o skierowaniu do placówki wydaje właściwy organ jednostki samorządu terytorialnego na czas określony, nie dłuższy niż 3 miesiące. Czas ten jest niezbędny do dokonania przez zespół wspierająco – aktywizujący oceny możliwości zaproponowania osobie indywidualnego planu postępowania wspierająco – aktywizującego oraz okresu, jaki będzie niezbędny do jego realizacji.
Okres na jaki osoba została skierowana do ŚDS może być przedłużony, w sytuacji braku postępów w realizacji indywidualnego planu postępowania wspierająco – aktywizującego lub braku możliwości skierowania uczestnika do innego ośrodka wsparcia, domu pomocy społecznej lub warsztatu terapii zajęciowej albo braku zatrudnienia w warunkach pracy chronionej.
Placówka dysponuje samochodem 9 – cio osobowym marki RENAULT TRAFIC dostosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym 1 miejsce na wózek inwalidzki.
Kadrę Środowiskowego Domu Samopomocy w Białusnym Lasku tworzą:
- - kierownik – Elżbieta Józefowicz
- - terapeuci i opiekunowie: Przemysław Osowiecki, Monika Bruździak, Anna Kur, Żeneta Ścibek, Anna Cieślak
- - pracownik socjalny i ds. kadr – Sylwia Rolka
- - psycholog – Magdalena Kosak - Bakuła
Zachęcamy do obserwowania naszego profilu na Facebooku.
Na podstawie art.13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:
- Administratorem danych jest Kierownik Środowiskowego Domu Samopomocy w Białusnym Lasku 19, 07-430 Myszyniec
- Inspektorem ochrony danych jest dr Bartosz Mendyk, kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.el. 507 054 139
- Przetwarzanie odbywa się w celach określonych w celu realizacji pomocy społecznej, działając na zasadach zadania zleconego samorządom, fundacjom, stowarzyszeniom. Zbieranie dodatkowych danych osobowych (jak np. wizerunek) odbywa się na podstawie zgody, która jest dobrowolna i może być odwołana. Kwestie wykorzystania wizerunku reguluje dodatkowo art. 81 Prawa autorskiego.
- Okres przechowywania Państwa danych został określony w przepisach prawa dot. archiwizacji dokumentów.
- Dostęp do Państwa danych posiadają upoważnieni pracownicy oraz instytucje, których udostępnienie wynika z przepisów prawa.
- Realizacja praw podmiotowych (dostępu do danych osobowych, ich poprawienia, itd.) wynika z RODO oraz ustaw odrębnych.
- Podmiotom danych przysługuje prawo skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO)
- Dane osobowe nie są przekazywane podmiotom trzecim.
- Szczegóły
- Admin2
- Kategoria: Miasto i Gmina
- Odsłony: 28900
z siedzibą w Myszyńcu
Prezes Zarządu: Tadeusz Lipka
tel.: 503045847
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Adres:
ul. Dzieci Polskich 10
07-430 Myszyniec
Tel.: 029 77 21 142
Właścicielem Spółki jest Gmina Myszyniec, którą reprezentuje Burmistrz Myszyńca.
Spółka prowadzi działalność o charakterze użyteczności publicznej, której pierwszoplanowym celem jest realizowanie zadań własnych Gminy Myszyniec.
- Szczegóły
- Admin2
- Kategoria: Miasto i Gmina
- Odsłony: 36599
- Szczegóły
- Admin2
- Kategoria: Miasto i Gmina
- Odsłony: 31861
Informacja dla pracodawców ubiegających się o dofinansowanie
kosztów kształcenia młodocianych pracowników
Podmioty uprawnione do otrzymania dofinansowania:
Zgodnie z art. 70b ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty, pracodawcom, którzy zawarli z młodocianymi pracownikami umowę o pracę w celu przygotowania zawodowego przysługuje dofinansowanie kosztów kształcenia, jeżeli:
- pracodawca lub osoba prowadząca zakład w imieniu pracodawcy albo osoba zatrudniona u pracodawcy posiada kwalifikacje wymagane do prowadzenia przygotowania zawodowego młodocianych określone w przepisach w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania;
- młodociany pracownik ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin, zgodnie z przepisami, o których mowa w pkt 1.
Wysokość kwoty dofinansowania:
Wysokość kwoty dofinansowania kosztów kształcenia jednego młodocianego pracownika wynosi:
- w przypadku nauki zawodu – do 8081 zł przy okresie kształcenia wynoszącym 36 miesięcy; jeżeli okres kształcenia jest krótszy niż 36 miesięcy, kwotę dofinansowania wypłaca się w wysokości proporcjonalnej do okresu kształcenia;
- w przypadku przyuczenia do wykonywania określonej pracy – do 254 zł za każdy pełny miesiąc kształcenia.
Kwoty dofinansowania powyżej określone, podlegają waloryzacji wskaźnikiem cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, jeżeli ten wskaźnik w roku kalendarzowym poprzedzającym rok, w którym następuje wypłata dofinansowania, wynosi co najmniej 105%.
W przypadku, jeżeli umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z przyczyn niezależnych od pracodawcy a młodociany pracownik podjął naukę zawodu na podstawie umowy o pracę w celu przygotowania zawodowego u innego pracodawcy – przysługującą kwotę dofinansowania dzieli się między wszystkich pracodawców, proporcjonalnie do liczby miesięcy prowadzonej przez nich nauki zawodu. Dofinansowanie nie przysługuje temu pracodawcy, z którym umowa o pracę w celu przygotowania zawodowego została rozwiązana z winy pracodawcy.
Dofinansowanie, o którym mowa w ust. 1 ustawy o systemie oświaty, stanowi pomoc de minimis udzielaną zgodnie z warunkami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2013.352.1 z 24.12.2013).
Wymagane dokumenty:
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje do prowadzenia kształcenia zawodowego młodocianych pracowników przez pracodawcę lub osobę prowadzącą zakład w imieniu pracodawcy albo osobę zatrudnioną u pracodawcy,
- Kopie dokumentu potwierdzającego zatrudnienie osoby prowadzącej szkolenie w imieniu pracodawcy albo osoby zatrudnionej u pracodawcy,
- Kopię umowy o pracę z młodocianym pracownikiem w celu przygotowania zawodowego,
- Kopie dokumentów potwierdzających krótszy okres szkolenia w przypadku zmiany umowy,
- Kopia dyplomu lub świadectwa, albo zaświadczenie (oryginał) potwierdzające, że młodociany ukończył naukę zawodu lub przyuczenie do wykonywania określonej pracy i zdał egzamin zgodnie
z przepisami w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania, - Kopię świadectwa pracy młodocianego pracownika,
- Aktualny wydruk z CEIDG lub wpis z KRS w zależności od formy prowadzonej działalności prowadzonej przez pracodawcę,
- Kopię dokumentów potwierdzających status prawny prowadzonej działalności w przypadku spółek, oraz cywilnej oświadczenie każdego wspólnika o procentowym udziale w spółce
- 9. Wypełniony formularz informacjiprzedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
- Kopie wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się
o pomoc, oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
Każda kopia dokumentu powinna być potwierdzona przez wnioskodawcę za zgodność z oryginałem.
Miejsce złożenia wniosku:
Urząd Miejski w Myszyńcu
Plac Wolności 60
07-430 Myszyniec
I piętro, pokój nr 17
lub dokumenty wraz z załącznikami przesłać pocztą na w.w adres.
Termin składania wniosków:
- Wnioski należy składać w terminie 3 miesięcy począwszy od dnia zdania przez młodocianego pracownika egzaminu sprawdzającego, czeladniczego lub potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
- Po upływie w/w terminu dofinansowanie nie będzie przysługiwało pracodawcy.
Termin realizacji sprawy:
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego – załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania, zaś w postępowaniu odwoławczym – w ciągu miesiąca od dnia otrzymania odwołania.
Tryb odwoławczy:
Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Ostrołęce za pośrednictwem Burmistrza Myszyńca, w terminie 14 dni od otrzymania decyzji..
Uwagi:
- O zawarciu umowy o pracę z młodocianym pracownikiem, zamieszkałym na terenie gminy Myszyniec, pracodawca jest zobowiązany powiadomić Burmistrza Myszyńca, a w przypadku pracodawcy będącego rzemieślnikiem – również izbę rzemieślniczą właściwą ze względu na siedzibę rzemieślnika, co umożliwi zaplanowanie środków na dofinansowanie kształcenia.
- Pracodawca w jednym wniosku ubiega się o dofinansowanie kosztów kształcenia tylko jednego młodocianego.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015r. poz. 2156 j.t.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 grudnia 2010r. w sprawie praktycznej nauki zawodu (Dz. U. z 2010r. Nr 244, poz. 1626 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 maja 1996r. w sprawie przygotowania zawodowego młodocianych i ich wynagradzania (Dz. U. z 2014r., poz. 232 j.t.).
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnianie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób niemających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum (Dz. U. z 2002r. Nr 214, poz. 1808 z późn. zm.).
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2015r. poz. 1264 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2011r. w sprawie klasyfikacji zawodów szkolnictwa zawodowego (Dz. U. z 2012r. poz. 7 z późn. zm.).
- Rozporządzenie MEN z dnia 12 października 2005r. w sprawie egzaminu czeladniczego, egzaminu mistrzowskiego oraz egzaminu sprawdzającego, przeprowadzanych przez komisje egzaminacyjne izb rzemieślniczych (Dz. U. z 2012r. poz. 1117).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 j.t.).
- Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U z 2014r. poz. 1502 j.t.).
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r.o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2015r. poz. 1830 j.t.).
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.).
- Rozporządzenia Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 2013.352.1 z 24.12.2013).
- Szczegóły
- Admin2
- Kategoria: Miasto i Gmina
- Odsłony: 14161