Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Załączniki


 

Burmistrz Myszyńca uprzejmie informuje, że  w 77  rocznicę wybuchu POWSTANIA WARSZAWSKIEGO  

dniu 1 sierpnia 2021r. o godz. 17.00

włączone zostaną na 1 minutę syreny alarmowe

w celu oddania hołdu bohaterom walczącym o wyzwolenie Warszawy z rąk okupanta niemieckiego.

  Myszyniec, 28.07.2021r.

 IN.GK.6322.1.2021

OBWIESZCZENIE

Zdjęcie domu  w czasie burzyW związku z wystąpieniem na terenie gminy Myszyniec w dniu 9 i 17 lipca 2021r. niekorzystnych zjawisk atmosferycznych w postaci deszczu nawalnego, Burmistrz Myszyńca informuje, że poszkodowani rolnicy mogą składać wnioski o oszacowanie szkód w Urzędzie Miejskim w  Myszyńcu, Plac Wolności 60, 07-430 Myszyniec, pokój nr 12, parter budynku.

Szacowanie strat przez Komisję odbędzie się w ustalonym terminie.


Wnioski do pobrania w tut. urzędzie lub na stronie internetowej urzędu myszyniec.pl w zakładce „formularze do pobrania”.

Zaznacza się, że niezbędnym załącznikiem do wniosku jest wykaz działek deklarowanych do płatności bezpośrednich na bieżący rok oraz kopia zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (IRZ) lub kserokopie księgi stada bądź paszportu.

Termin składania wniosków do 5 sierpnia 2021r.

 

BURMISTRZ MYSZYŃCA

 

/-/ Elżbieta Abramczyk

Załączniki:

 

 

 

 

nauczyciel

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Wydmusach poszukuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z następujących przedmiotów:

- plastyka klasy: IV-VII – 2 godz.,

- muzyka klasy :IV-VII – 2 godz.,

- technika klasy: IV-VI – 3 godz.,

- informatyka klasy: VI-VIII – 3 godz.,

- psycholog: 2 godz.,

- pedagog: 2 godz.

 

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Czas zatrudnienia od 01.09.2021r. do 31.08.2022r.

Składanie ofert do 15 sierpnia 2021 roku.

Kontakt tel. 698 760 225, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

W dniach 19-25 lipca 2021 r. w Multimedialnej Dzwonnicy w Myszyńcu odbył się cykl imprez pod nazwą „Myszynieckie Noce w dzwonnicy”.

Projekt „Myszynieckie Noce w Dzwonnicy”, to inicjatywa kulturalna, podczas której odtwarzane były dawne, zapomniane w większości tradycje i zwyczaje ludowe, które były realizowane w zabytkowych wnętrzach Myszynieckiej dzwonnicy

Cykl obejmował następujące wydarzenia:

  1. Nocne warsztaty malarskie w Dzwonnicy;
  2. Nocny Dzwonnik z Myszyńca (cykl konkursu bicia dzwonów);
  3. Noc poezji w Dzwonnicy;
  4. Nocne czuwania w Dzwonnicy;
  5. Koncert na zakończenie cyklu imprez.

 

Bieg Tropem Wilczym to jedna z największych imprez sportowych w Polsce organizowana dla uczczenia pamięci Żołnierzy Wyklętych. W Ostrołęce odbędzie się ona w niedzielę 15 sierpnia 2021 r.

Start będzie miał miejsce w bramie przed budynkiem głównym Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce. O godz. 12.00 odbędzie się bieg na dystansie 1 963 m (długość ta nawiązuje do daty śmierci ostatniego Żołnierza Wyklętego – Józefa Franczaka „Lalka”), z kolei o 12.30 rozpoczną się zmagania na dystansie 5000 m.

Limit uczestników na dystansie 1 963 m wynosi 200 osób, a w biegu na dystansie 5 000 m – 150 osób. Aby wziąć w nim udział, wcześniej należy się zapisać. Należy to zrobić tutaj: https://zapisy.entretiming.pl/tropem-wilczym-ostro-eka-v5869

Tu też znaleźć można regulamin biegu. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc, zachęcamy do wcześniejszych zapisów.

Opłata startowa dla uczestników, którzy chcą otrzymać pakiet startowy wynosi:

  • 1 963 m – 5 zł,
  • 5 000 m – dla uczniów i studentów do 26. roku życia – 10 zł, pozostałe osoby – 20 zł.

W skład pakietu startowego wchodzą: koszulki z wybranym wizerunkiem Żołnierza Wyklętego, poczęstunek, gadżety, pamiątkowy medal oraz profesjonalny pomiaru czasu.

Wszyscy zawodnicy przed rozpoczęciem rywalizacji muszą zgłosić się do biura zawodów przy ulicy Traugutta 19. Pakiety będą wydawane w dniach 12 i 13 sierpnia 2021 r. w godz. 8.00 – 15.00 oraz 15 sierpnia w godzinach 8.00 – 15.00.

Organizatorem lokalnym biegu jest Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce. Wszelkie pytania można kierować na maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Impreza będzie dostosowana do obostrzeń epidemicznych obowiązujących w dniu biegu.

Serdecznie zapraszamy!

 

Konkurs fotograficzny

XVI edycja konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”

 

Już po raz szesnasty fotografowie-amatorzy staną w szranki konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”, organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.

Pragniemy zaprosić uczestników konkursu do podróży po naszym regionie, zwiedzania niezwykłych miejsc, tajemniczych zakątków, które warto uwiecznić na fotografii.

Tematem tegorocznej edycji konkursu jest „Odpocznij na Mazowszu”.

Konkurs będzie przeprowadzony w następujących kategoriach:

  • Odpocznij na Mazowszu – Aktywnie;
  • Odpocznij na Mazowszu – z pasją;
  • Odpocznij na Mazowszu – z Kulturą.

 

Co zrobić, aby wygrać w konkursie?

Wystarczy zrobić zdjęcie nawiązujące do tegorocznego tematu konkursu „Odpocznij na Mazowszu” w jednej z kategorii konkursowych. Będziemy zwracać uwagę na treść oraz jakość nadesłanych zdjęć. Prace konkursowe oceni Jury Konkursu.

 

Kto może wziąć udział w konkursie?

Wszyscy fotografowie amatorzy.

Z udziału w konkursie wyłącza się:

- osoby zajmujące się zawodowo fotografią;

- absolwentów uczelni plastycznych i filmowych z tytułem magistra bądź licencjata albo tytułem równorzędnym, potwierdzającym wykształcenie wyższe na tym samym poziomie, a także nauczyciele akademiccy takich uczelni;

- osoby, które w ciągu ostatnich dwóch lat zdobyły nagrodę w konkursie lub brały udział w warsztatach organizowanych w ramach konkursu;

- pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

 

Jak wziąć udział w konkursie?

Każdy z uczestników może zgłosić do konkursu jedno zdjęcie. E-maile z załączonymi plikami (skanem formularza zgłoszeniowego i zdjęciami) prosimy przesyłać do 16 lipca br. na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Jeśli masz mniej niż 18 lat – poproś rodziców o zgodę i wypełnijcie wspólnie odpowiedni formularz zgłoszeniowy.

 

Jakie zdjęcia należy przesyłać na konkurs?

Fotografie zgłaszane do konkursu powinny nawiązywać do tematu konkursu i odpowiadać jednaj z trzech kategorii konkursu!

 

Z ilu etapów składa się konkurs?

Tegoroczna edycja konkursu przeprowadzona będzie jednoetapowo. Spośród prac wykonanych i nadesłanych przez uczestników, Jury oceni i wybierze do 12 zwycięskich fotografii. Dodatkowo zwycięskie fotografie wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego internauci wybiorą laureata konkursu publiczności.

 

Jakie nagrody można wygrać?

Laureaci konkursu otrzymają następujące nagrody:

I nagroda - w wysokości 2 000,00 zł - dla każdej z kategorii konkursowych;

II nagroda - w wysokości 1 500,00 zł - dla każdej z kategorii konkursowych;

III nagroda - w wysokości 1 000,00 zł - dla każdej z kategorii konkursowych;

Do trzech wyróżnień - po 800 zł każde;

Nagroda publiczności – internautów - w wysokości 1 000,00 zł.

Dodatkowo dla laureatów konkursu Samorząd Województwa Mazowieckiego wspólnie z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie zorganizuje weekendowe warsztaty fotograficzne. Warsztaty odbędą się we wrześniu lub październiku br. Forma organizacji warsztatów (wyjazdowe lub on-line) będzie uzależniona od sytuacji i obostrzeń związanych z pandemią Covid-19 w kraju.

Co to jest nagroda publiczności?

Zwycięskie zdjęcia wezmą udział w głosowaniu internautów, w trakcie którego internauci wybiorą zwycięzcę konkursu publiczności. Głosowanie odbędzie się na stronie www.facebook.com/Mazowsze.serce.Polski . Uczestnik konkursu, którego zdjęcie zdobędzie najwięcej głosów (like’ów) otrzyma nagrodę publiczności.

 

Gdzie można uzyskać dodatkowe informacje?

Formularze, które uczestnicy mają wypełnić, zeskanować i przesłać, będą dostępne wraz z regulaminem konkursu na stronie: https://mazovia.pl/pl/konkursy/xvi-edycja-konkursu-fotograficznego-mazowsze-bliskie-sercu.html .

Wszelkie informacje o konkursie można otrzymać pod nr tel. (22) 59 79 616 i (22) 59 79 532 (pn. – pt. godz. 9 – 15) lub wysyłając pytania na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .

 

W stworzeniu wymarzonej kompozycji fotograficznej  pomogą filmy edukacyjne, które będą pojawiały się na naszym FB - MazowszeSercePolski.

 

Na zgłoszenia czekamy do 16 lipca br.

 

Polska wieś

XIII EDYCJA KONKURSU NA PRACE DOTYCZĄCE POLSKIEGO ROLNICTWA I OBSZARÓW WIEJSKICH „POLSKA WIEŚ – DZIEDZICTWO I PRZYSZŁOŚĆ”

Fundacja na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa we współpracy z Wydawnictwem Naukowym Scholar ogłosiła XII edycję konkursu „Polska wieś – dziedzictwo i przyszłość”. Patronat honorowy nad konkursem objął Polski Komitet ds. UNESCO.
Celem konkursu jest promocja polskiego rolnictwa, problematyki związanej z obszarami wiejskimi, dziedzictwa kulturowego oraz wzbogacenie publicznej debaty na temat polskiej wsi. W RAMACH KONKURSU KAPITUŁA OCENI PRACE W DWÓCH KATEGORIACH:
1. Prace naukowe (m. in. prace doktorskie), popularno-naukowe i inne nienależące do tych dwóch kategorii, ale prezentujące szczególnie inspirujące i innowacyjne spojrzenie na problematykę rozwoju wsi;
2. Prace prezentujące dorobek kulturowy kraju i regionu, opisujące inicjatywy lokalne, dziedzictwo historyczne wsi (monografie wsi, archiwalne zbiory zdjęć stanowiące element dokumentacji, pamiętniki) oraz prace ilustrujące przykład sukcesu w rozwoju polskiej wsi.
W konkursie preferowane są prace nowatorskie, interdyscyplinarne, wykazujące oryginalność w zakresie podjętej problematyki lub metodologii badań, napisane w sposób atrakcyjny dla potencjalnych czytelników.
Spośród zgłoszonych prac Kapituła Konkursowa wybierze dwa wyróżniające się opracowania. Zwycięzca w każdej z kategorii otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych. Nagrodzone prace będą mogły być wydane w postaci książkowej w Wydawnictwie Naukowym Scholar. TERMIN NADSYŁANIA PRAC MIJA 31 LIPCA 2021 R.
Regulamin i wymagane dokumenty dotyczące konkursu znajdują się na stronie internetowej organizatora www.fdpa.org.pl oraz są dostępne w formie wydruku w siedzibie Fundacji na rzecz Rozwoju Polskiego Rolnictwa, ul. Gombrowicza 19, 01-682 Warszawa. Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela: Jakub Zieliński, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. tel. 695116110; 22 864 03 90. Informacje na temat poprzednich edycji konkursu, Kapituły Konkursowej i laureatów można

Pliki do pobrania:

KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA Publicznej Szkoły Podstawowej w Zalesiu (363.9kB) Zapisz dokument  
OBOWIAZEK INFORMACYJNY RODO_konkurs_Zalesie (300.5kB) Zapisz dokument  
Komunikat w sprawie wyniku postępowania konkursowego (180.5kB) Zapisz dokument  

KONKURS NA STANOWISKO DYREKTORA Publicznej Szkoły Podstawowej w Krysiakach (364.7kB) Zapisz dokument  
OBOWIAZEK INFORMACYJNY RODO_konkurs_Krysiaki (300.5kB) Zapisz dokument  
Komunikat w sprawie wyniku postępowania konkursowego (183.1kB) Zapisz dokument  
Informacja Burmistrza Myszyńca w sprawie zatwierdzenia konkursu na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Krysiakach (189.2kB) Zapisz dokument  

Policjanci kontrolujący ludzi w parku

Komendant Komisariatu Policji w Myszyńcu informuje, że

w ramach planu działania priorytetowego w okresie od dnia 01 lipca 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

realizowane będą działania funkcjonariuszy policji mające na celu wyeliminowanie negatywnych zachowań przez gromadzącą się młodzież polegającą na  spożywaniu alkoholu, niszczeniu mienia, wybrykach chuligańskich  oraz zakłócaniu ładu i porządku publicznego, które mają miejsce na terenie placu zabaw oraz parkingach przyległych do  obiektu  Bazyliki Mniejszej w Myszyńcu.   

Od 1 lipca 2021 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych realizuje rządowy program „Dobry Start”  300+, który jest wsparciem dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny.

PRZEWODNICZĄCA KOMISJI REWIZYJNEJ

___________________________________________________________________________

 
O B W I E S Z C Z E N I E

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 05 sierpnia 2020 r. o godz. 10.00 w sali nr 32 w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej z następującym porządkiem obrad:

 

1.   Otwarcie posiedzenia.

2.   Analiza oryginału dziennika budowy dotyczącego inwestycji – remontu dachu budynku Urzędu Miejskiego w Myszyńcu.

3.   Analiza dokumentacji dotyczącej zakończenia inwestycji wydanej przez Starostwo Powiatowe w Ostrołęce.

4.   Zamknięcie posiedzenia.

                                                         

Przewodnicząca Komisji:

Zofia Bałdyga

 

Informuję, że zgodnie z  Zarządzeniem Nr 143/20 Burmistrza Myszyńca w sprawie ustalenia dnia wolnego od pracy w miesiącu sierpniu 2020 r. w zamian za dzień świąteczny przypadający w wolną sobotę 15 sierpnia 2020 r., w dniu 14 sierpnia 2020 r. (piątek)  Urząd Miejski w Myszyńcu będzie nieczynny.  

Jednocześnie informujemy, że w dniu 14 sierpnia 2020 r. pełniony będzie dyżur Urzędu Stanu Cywilnego w sprawie zgłaszania zgonów pod numerem telefonu: 691 471 441.

 

   Sekretarz Gminy

/-/ Daniel Walijewski


Wnioski na zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej będą przyjmowane od 03.08.2020 r. do 31.08.2020 r. na parterze – holu Urzędu Miejskiego w Myszyńcu* według podziału na poszczególne miejscowości:

- w poniedziałki - Zdunek, Białusny Lasek, Charciabałda, Świdwiborek, Wydmusy

- we wtorki – Wykrot, Drężek, Gadomskie

- w środy  - Wolkowe I i II, Cięćk, Niedźwiedź

- w czwartki – Krysiaki, Olszyny, Pełty, Zalesie

- w piątki  – Myszyniec, Myszyniec Stary, Myszyniec- Koryta, Zawodzie.

Wnioski będą przyjmowane codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00.

 

Do wniosku należy dołączyć faktury VAT (lub ich kopie) stanowiące dowód zakupu oleju napędowego w okresie od 1 lutego 2020 r. do 31 lipca 2020 r.

W związku z pandemią COVD-19 prosimy o zachowanie wszelkich środków ostrożności:

- zakrycie ust i nosa przy pomocy odzieży lub jej części, maseczki, przyłbicy,

- dezynfekcja rąk ( przy wejściu dozownik z płynem).

 

 Pobierz:

 

* Z uwagi na zaistniałą sytuacje epidemiologiczną, w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców wnioski będą przyjmowane według podziału na poszczególne miejscowości.

Zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dla rolników z terenu Gminy Myszyniec, pt.: „Bezpieczne Gospodarstwo Rolne w obiektywie rolnika”

Wnioski na świadczenia rodzinne, dobry start i fundusz alimentacyjny będą przyjmowane od 03.08.2020 r. na parterze – holu Urzędu Miejskiego w Myszyńcu według podziału na poszczególne miejscowości:


  • w każdy poniedziałek – Zdunek, Białusny Lasek, Charciabałda, Świdwiborek, Wydmusy
  • w każdy wtorek- Wykrot, Drężek, Gadomskie
  • w każdą środę- Wolkowe I i II, Cięćk, Niedźwiedź
  • w każdy czwartek- Krysiaki, Olszyny, Pełty, Zalesie
  • w każdy piątek- Myszyniec, Myszyniec Stary, Myszyniec Koryta, Zawodzie

Wnioski będą przyjmowane codziennie w godzinach 8.00- 16.00 (środa 8.00- 17.00,  po godz. 16.00 wnioski bedą przyjmowane bez podziały na miejscowości).

W związku z pandemią COVID-19 prosimy o zachowanie wszelkich środków ostrożności – dezynfekcja rąk, zasłanianie ust i nosa oraz zachowanie bezpiecznej odległości.

 

 

 

Szanowni Państwo

Chcemy poinformować, że Warmińsko-Mazurska Specjalna Strefa S.A. organizuje cykliczne wideokonferencje informacyjne na temat Polskiej Strefy Inwestycji.

Czym jest Polska Strefa Inwestycji?

Polska Strefa Inwestycji to rządowy program wspierania nowych inwestycji, w ramach którego przedsiębiorcy przeprowadzający nowe inwestycje mogą skorzystać z pomocy publicznej w postaci zwolnienia z podatku dochodowego. Ten program pomocowy ma charakter powszechny co oznacza, że każda nowa inwestycja spełniająca określone prawem kryteria może zostać objęta wsparciem niezależnie od tego kto i gdzie ją przeprowadza. Polska Strefa Inwestycji zastąpiła program Specjalnych Stref Ekonomicznych i posiada wszystkie ich zalety a dodatkowo, w nowym programie wprowadzono między innymi szereg rozwiązań dostosowujących go do zmian zachodzących na rynku gospodarczym oraz poprawiających dostępność oferowanej pomocy.


Wspomniane wcześniej wideokonferencje odbywają się w każdy czwartek sierpnia i września 2020 r. o godzinie 10:00. Aby poznać szczegółowe informacje o Polskiej Strefie Inwestycji wystarczy zarejestrować się na wybrany przez siebie dogodny termin a następnie dołączyć w określonym terminie do spotkania. Formularz rejestracyjny (jak i inne informacje na temat PSI) jest dostępny na stronie internetowej pod adresem http://www.wmsse.com.pl/webinaria/.

Dołączenie do konferencji jest bardzo łatwe – w określonym terminie wystarczy kliknąć w link przesłany na adres email podany w trakcie rejestracji lub sam link skopiować do paska adresu przeglądarki internetowej a następnie akceptować pojawiające się komunikaty. Wymagania sprzętowe są niewielkie – do interaktywnego uczestnictwa wystarczy komputer z dowolnym systemem operacyjnym wyposażony w mikrofon, głośniki i kamerę internetową oraz dostęp do internetu. W przypadku gdy ktoś nie chce aktywnie uczestniczyć w spotkaniu wystarczy komputer wyposażony w głośniki.

Zachęcamy Państwa do wzięcia udziału w spotkaniu.

22 lipca 2020 roku Pani Maria Turek zakończyła pracę w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu. Z okazji przejścia na emeryturę pracownicy złożyli Pani Marii serdeczne życzenia realizacji dalszych planów, dużo zdrowia oraz wszelkiej pomyślności.

Tymczasowe zaprzestanie działalności połowowej: wnioski o rekompensaty od 24 lipca

Od 24 lipca do 30 lipca 2020 r. armatorzy statków rybackich, którzy ponieśli straty gospodarcze spowodowane koniecznością zaprzestania połowów
w związku z epidemią COVID-19, mogą składać w
Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa wnioski o wsparcie.

Pomoc jest realizowana w ramach działania „Tymczasowe zaprzestanie działalności połowowej” z Programu Operacyjnego „Rybactwo i Morze”.

Rekompensata przysługuje za każdy dzień zaprzestania działalności połowowej przy użyciu danego statku rybackiego, trwającej nie mniej niż 14 dni, w przypadku gdy tymczasowe zaprzestanie połowów ma miejsce między 1 lutego a 31 sierpnia 2020 r. w wyniku epidemii COVID-19.

Wysokość wsparcia za każdy dzień zaprzestania działalności połowowej, trwającej
nie mniej niż 14 dni, zależy od długości całkowitej statku armatora i wynosi:

  • poniżej 10 m – 950 zł;
  • od 10 m do 11,99 m – 1 050 zł;
  • od 12 m do 18 m – 1 450 zł;
  • od 18,01m do 24 m – 1 750 zł;
  • powyżej 24 m – 2 250 zł.

Wnioski o dofinansowanie przyjmują oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji operacji (tj. port macierzysty jednostki rybackiej).
Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.

Więcej informacji: na portalu internetowym - www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

 

Poniedziałek, 20 lipca 2020 r., jest ostatnim dniem, w którym rolnicy chcący zabezpieczyć swoje uprawy przed skutkami suszy, mogą złożyć wniosek o dotację na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa.

O pomoc, która realizowana jest w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020, może wystąpić rolnik posiadający gospodarstwo o powierzchni co najmniej 1 ha i nie większe niż 300 ha.

Wsparciem z ARiMR mogą zostać objęte trzy kategorie inwestycji: ulepszające już istniejące instalacje nawadniające; powiększające obszar nawadniania; jednocześnie powiększające obszar nawadniania oraz ulepszające już istniejące instalacje.

Pomoc finansowa na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika). Minimalny poziom kosztów inwestycji musi być wyższy niż 15 tys. zł.

Rolnicy mogą sfinansować z tego programu m.in. budowę studni i zbiorników; zakup maszyn i urządzeń do poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, instalacji nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem.

Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną lub rejestrowaną przesyłką pocztową.

Więcej informacji:  na portalu internetowym - www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii - tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

IMG_20200717_120537
IMG_20200717_120502
IMG_20200717_120539
IMG_20200717_120803
Previous Next Play Pause
1 2 3 4

17 lipca 2020 r. w Ostrołęce w siedzibie delegatury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego odbyło się uroczyste podpisanie i wręczenie umów o udzielenie dotacji:

Pierwsza na zadanie w ramach programu ,,Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza Mazowsze 2020”- Gmina Myszyniec otrzymała środki w wysokości 120 000,00 zł na zadanie: Inwentaryzacja źródeł ciepła dla gminy Myszyniec. Zadanie zostanie zrealizowane najpóźniej do dnia 15 grudnia 2020 r.

Druga dot. pomocy finansowej udzielonej w formie dotacji celowej na dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego dla Ochotniczej Straży Pożarnej Myszyniec. Gmina Myszyniec otrzymała środki w wysokości 100 000,00 zł. na zadanie pod nazwą:  Średni samochód ratowniczo-gaśniczy dla OSP Myszyniec.

Trzecia na dofinansowanie realizacji zadania pn.”Poprawa oferty kulturalnej Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu - II etap” w ramach instrumentu wsparcia zadań ważnych dla równomiernego rozwoju województwa mazowieckiego na kwotę 588 000,00 zł. Pieniądze zostaną przekazane w trzech transzach. Zadanie będzie realizowane w okresie od 01.08.2020 r. do 30.05.2021 r.

Umowy zostały podpisane przez Pana Marszałka Adama Struzika oraz przez  Panią Elżbietę Abramczyk- Burmistrza Myszyńca przy kontrasygnacie Pani Agaty Anny Kobus- Skarbnika Gminy Myszyniec.

 

IMG_20200717_120537
IMG_20200717_120502
IMG_20200717_120539
IMG_20200717_120803
Previous Next Play Pause
1 2 3 4

Gmina Myszyniec pozyskała pomoc finansową w formie dotacji celowej w kwocie 100 000,00 zł na dofinansowanie  zakupu średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego dla jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Myszyńcu. Umowa została zawarta w dniu 17 lipca 2020 roku pomiędzy „Województwem”, reprezentowanym przez Zarząd Województwa Mazowieckiego, a Gminą Myszyniec reprezentowaną przez Burmistrz Myszyńca przy kontrasygnacie skarbnika gminy. 


Sejmik Województwa Mazowieckiego na posiedzeniu 7 lipca 2020 r. podjął uchwałę w sprawie udzielania pomocy finansowej miastom i gminą na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych. 

Zgodnie z ww. przyjętym zadaniem pomoc jest skierowana do gmin, na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych dla jednostek OSP, które uzyskały zapewnienie dofinansowania lub już uzyskały dofinansowanie ze środków budżetu Państwa lub NFOŚiGW/WFOŚiGW i w połączeniu ze środkami z innych źródeł daje gwarancję dokonania zakupu przedmiotowego samochodu" w tej grupie znalazła się również  gmina Myszyniec oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Myszyńcu.

 

Już po raz piętnasty fotografowie-amatorzy staną w szranki konkursu fotograficznego „Mazowsze bliskie sercu”, organizowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego. Pragniemy zaprosić uczestników konkursu do podróży po naszym regionie, zwiedzania niezwykłych miejsc, tajemniczych zakątków, które warto uwiecznić na fotografii. Tematem tegorocznej edycji konkursu jest „Łączy nas Mazowsze”.

 

Co zrobić, aby wygrać w konkursie?

Wystarczy zrobić zdjęcie nawiązujące do tegorocznego tematu konkursu „Łączy nas Mazowsze”. Liczymy na kreatywność uczestników konkursu. Będziemy zwracać uwagę na treść oraz jakość nadesłanych zdjęć. Prace konkursowe oceni Jury Konkursu.

 

Urząd Miejski w Myszyńcu informuje, że organizowane są kolonie dla dzieci do 16-ego roku życia (urodzonych do końca 2004 roku), których co najmniej jedno z rodziców lub opiekunów prawnych jest ubezpieczone w KRUS.

Zostało jeszcze tylko 8  wolnych miejsc.

 

 

 


Turnus

– w dniach 22.08.2020 r. – 31.08.2020 r. nad morzem w miejscowości Rzucewo. Dopłata wynosi 400,00 zł.

 


Istnieje możliwość wyjazdu dziecka, którego rodzice nie są ubezpieczeni w KRUS – koszt wyjazdu 1150,00 zł.

 

Zapisy oraz opłaty przyjmowane są do 13 lipca 2020 r. w godzinach od 8.00 do 16.00 w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu pok. 30. 

Tel. 29/77 21 141 wew.31.

Ilość miejsc ograniczona.

 

 

DSC_0293 (1)
DSC_0297
DSC_0301
Previous Next Play Pause
1 2 3

W dniu 6  lipca 2020r.  Burmistrz Myszyńca Pani Elżbieta Abramczyk przy kontrasygnacie  Skarbnika Gminy  Pani Agaty Anny  Kobus podpisały umowę  na realizację zadania w ramach resortowego Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej „Opieka wytchnieniowa” – edycja 2020.

Celem programu jest świadczenie usługi opieki wytchnieniowej dla członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad dziećmi z orzeczeniem o niepełnosprawności jak i osobami ze znacznym stopniem niepełnosprawności oraz orzeczeniami równoważnymi poprzez możliwość uzyskania doraźnej, czasowej pomocy.

Na realizację zadania ze środków Funduszu Solidarnościowego Gmina Myszyniec otrzyma wsparcie  w wysokości  46 565,00 zł.

 

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do współtworzenia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok

 

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2021 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 3 do 17 lipca br.

 

Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący
w roku 2020. Jest on dostępny na stronie internetowej
http://dialog.mazovia.pl/wspolpraca/program-wspolpracy.  

 

Uwagi do projektu programu na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:

  • celów współpracy - § 2 programu,
  • zakresu przedmiotowego współpracy - § 4 programu,
  • form współpracy pozafinansowej - § 6 – 14 programu,
  • priorytetowych zadań publicznych na 2020 rok - § 15 -34 programu,
  • podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 40 programu,
  • innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.

 

W najbliższym czasie Zarząd Województwa Mazowieckiego określi wstępne założenia do współpracy finansowej w 2021 roku pomiędzy Województwem Mazowieckim a organizacjami pozarządowymi. Informacja o decyzji Zarządu Województwa Mazowieckiego zostanie niezwłocznie podana do publicznej wiadomości.

 

Jak co roku poza środkami z dochodów własnych województwa w 2021 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:

  • opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
  • dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
  • Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

Propozycje do Programu współpracy na 2021 rok można składać na formularzu konsultacyjnym. Elektroniczna wersja formularza dostępna są na stronie: www.dialog.mazovia.pl w zakładce „Program współpracy” http://dialog.mazovia.pl/wspolpraca/program-wspolpracy.

 

Formularz w wersji elektronicznej można odesłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a  w wersji papierowej - pocztą na adres: Biuro Dialogu Obywatelskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Okrzei 35, 03-472 Warszawa.

 

Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Programu współpracy na 2021 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na przełom sierpnia i września br.

Pobierz:

20 lipca 2020 r. kończy się w oddziałach regionalnych ARiMR nabór wniosków
o dotacje na inwestycje w nawadnianie gospodarstwa. Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o ten rodzaj wsparcia, a mają kłopot z wypełnieniem wniosku, będą mogli dowiedzieć się, jak to poprawnie zrobić podczas cyklu szkoleń online. Webinaria „Dotacje dla rolnictwa”, podczas których szczegółowo omawiane będą także inne programy pomocowe oferowane przez Agencję, rozpoczną się 7 lipca.

Po raz pierwszy w historii swojej działalności ARiMR przeprowadzi w tym samym dniu i w tym samym czasie szkolenie online dla rolników z kilku województw. „Krajowy webinar: dotacje dla rolnictwa” jest wspólną inicjatywą Agencji Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa i Parlamentarnego Zespołu ds. Rozwoju i Wsparcia Przedsiębiorstw. Patronat nad tą inicjatywą objęły Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Wody Polskie.

Pierwsze szkolenie online, które odbędzie się we wtorek 7 lipca, kierowane jest do rolników z pięciu województw: dolnośląskiego, małopolskiego, opolskiego, podkarpackiego i śląskiego. Prowadzone będzie z centrali ARiMR z udziałem grona ekspertów. Dzień później, 8 lipca w webinarium będą mogli wziąć udział rolnicy
z województw: lubelskiego, świętokrzyskiego, łódzkiego i wielkopolskiego; 9 lipca – mazowieckiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i kujawsko-pomorskiego,
a 10 lipca – pomorskiego, zachodniopomorskiego i lubuskiego.

W puli tematów, które zostaną omówione podczas szkolenia, znalazły się programy pomocowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem rolników, stąd potrzeba uzyskania o nich szczegółowych informacji i praktycznych wskazówek, jak skutecznie sięgnąć po wsparcie finansowe z tych programów. A są to m.in.: Modernizacja gospodarstw rolnych w obszarze d – nawadnianie, Restrukturyzacja małych gospodarstw, Premie dla młodych rolników, Premie na rozpoczęcie działalności pozarolniczej, Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

By wziąć udział w szkoleniu online, trzeba skorzystać z aplikacji ZOOM. Uczestnicy spotkania będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertom ARiMR
za pośrednictwem skrzynki mailowej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

26 czerwca 2020 r. odbyło się zakończenie roku szkolnego. Wyjątkowego 

i szczególnie trudnego ze względu na epidemię koronawirusa, przez którego uczniowie przez długi czas kontynuowali naukę w sposób zdalny.

Rozdanie świadectw odbyło się w warunkach szczególnych. Pani Burmistrz Elżbieta Abramczyk wręczyła Nagrody Burmistrza Myszyńca dla uczniów z naszej gminy, którzy osiągnęli najwyższe wyniki w nauce.

Wyróżnieni zostali:

  • z Publicznej Szkoły Podstawowej im Kazimierza Stefanowicza
    w Myszyńcu:

- Kociński Kacper kl. Vc

- Dąbrowska Patrycja kl.VIIIc

- Tabaka Paweł kl. IVb

- Brodzik Anastazja kl. Va

- Domian Julia kl. Vc

- Gieryk Aleksandra kl. Vc

  • z Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolkowych

- Grudziądz Kinga kl. IV

- Łukasiak Aleksandra kl. VIII

  • z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Brata Zenona Żebrowskiego
    w Wykrocie

- Lipka Natalia kl. V

- Parzych Franciszek kl. VI

  • z Publicznej Szkoły Podstawowej w Wydmusach

- Łachacz Łucja kl. IV

- Duda Martyna kl. VIII

5)  z Publicznej Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Krysiakach

 - Jurczyk Julian kl. VII

6)  z Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszynach

 - Gnatkowska Kamila kl. V

 - Samsel Dominika kl. V

7)  z Publicznej Szkoły Podstawowej w Zalesiu

      - Zera Karolina Klaudia kl. VIII

      - Bakuła Amelia kl. VII

Gratulujemy uczniom i życzymy kolejnych sukcesów.

 

 

Urząd Miejski w Myszyńcu informuje, że organizowane są kolonie dla dzieci do 16-ego roku życia (urodzonych do końca 2004 roku), których co najmniej jedno z rodziców lub opiekunów prawnych jest ubezpieczone w KRUS.

 


Turnus I

- w dniach 31.07.2020 r. – 09.08.2020 r. w górach w miejscowości Biały Dunajec. Opłata wynosi 400,00 zł.

 

Turnus II

– w dniach 22.08.2020 r. – 31.08.2020 r. nad morzem w miejscowości Rzucewo. Dopłata wynosi 400,00 zł.

 


Istnieje możliwość wyjazdu dziecka, którego rodzice nie są ubezpieczeni w KRUS – koszt wyjazdu 1150,00 zł.

 

Zapisy oraz opłaty przyjmowane są do 13 lipca 2020 r. w godzinach od 8.00 do 16.00 w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu pok. 30. 

Tel. 29/77 21 141 wew.31.

Ilość miejsc ograniczona.

 

 

IMG_20200630_080216_resized_20200630_082900049
IMG_20200630_080348_resized_20200630_082818885
IMG_20200630_080512_resized_20200630_082730896
IMG_20200630_080527_resized_20200630_082702690
IMG_20200630_080626_resized_20200630_082626245
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

Jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu gminy Myszyniec będące w Krajowym systemie Ratownictwa Gaśniczego zostały wyposażone w środki ochrony osobistej do przeciwdziałania COVID-19 .

Środki zostały  zakupione przez Województwo Mazowieckie.

Oficjalne przekazanie otrzymanych środków ochrony osobistej jednostkom Ochotniczej Straży Pożarnej w Myszyńcu oraz Ochotniczej  Straży Pożarnej w Wydmusach  nastąpiło w dniu 30 czerwca 2020 r. 

 

Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipiera wydał zarządzenie dotyczące treningu wojewódzkiego systemu wykrywania i alarmowania oraz wojewódzkiego systemu wczesnego ostrzegania. W związku z wydanym zarządzeniem 1 sierpnia o godz. 17.00 na terenie województwa mazowieckiego zawyją syreny alarmowe.

Test wojewódzkiego systemu wykrywania i alarmowania oraz wojewódzkiego systemu wczesnego ostrzegania zbiegnie się z uczczeniem 75 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Sygnał alarmowy będzie nadawany przez minutę.

Przypominamy, że 1 sierpnia przypada 75 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. O godz. 17.00, w godzinę wybuchu zrywu, syreny alarmowe będą rozbrzmiewać w całej Polsce.

Uczcijmy wspólnie minutą ciszy pamięć o bohaterach powstania i ofiarach wśród ludności cywilnej - przypomina Starostwo Powiatowe w Ostrołęce.

Szanowni Państwo,       
zachęcamy do udziału w konkursie “Czytelmistrz 2020”, organizowanego przez Miejsko-Gminną Bibliotekę Publiczną w Wieruszowie wraz z gminą Wieruszów i Starostwem Powiatowym w Wieruszowie.

 

Konkurs „Czytelmistrz 2020” to konkurs czytelniczy kierowany do dorosłych mieszkańców całej Polski, którzy kochają książki. Jest autorskim pomysłem burmistrza Wieruszowa oraz dyrektora Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej. Jego celem jest promowanie i popularyzowanie czytelnictwa w ciekawy i niekonwencjonalny sposób, zdrowa rywalizacja i dobra zabawa.      

W pierwszej edycji hasło przewodnie konkursu brzmi „Wolność od deski do deski”. Temat przewodni wybrany został, by uczcić 30. rocznicę pierwszych, wolnych demokratycznych wyborów w Polsce, obalenie komunizmu w Polsce i wielu innych przemian, do których doszło w konsekwencji działań Polaków w 1989 roku.     
Tematyka konkursu nawiązuje do ogólnie pojętej wolności. Słowo wolność ma ogromną moc i szerokie znaczenie– zupełnie jak proponowana lista książek konkursowych. Bogaty wachlarz tematyki, bohaterów i wydarzeń mają za zadanie nieść przekaz i symbolikę wolności. Poprzez taki dobór literatury konkursowej chcemy pokazać jak wiele twarzy, punktów widzenia i znaczenia ma wolność. Jak szeroko możemy rozumieć i dowolnie interpretować to słowo. Stąd właśnie wynika różnorodność doboru repertuaru konkursowego.     
Zapraszamy Państwa do wspólnego celebrowania wolności poprzez udział w naszym konkursie. Wystarczy zapoznać się z regulaminem konkursowym, przeczytać książki z proponowanej Państwu listy i wysłać do nas swoje zgłoszenie.     

 

Organizatorzy przewidują dla najlepszych uczestników konkursu, bez względu na miejsce  zamieszkania nagrody za zajęcie       
I miejsce- 7.000 zł brutto*       
II miejsce- 3 500 zł brutto*       
III miejsce- 2 000 zł brutto  


Do zobaczenia w maju 2020 w Wieruszowie!      

Regulamin ogólnopolskiego konkursu wiedzy z treści książek ”Czytelmistrz 2020” ph. „Wolność od deski do deski” (pdf)

Załącznik 1 – Lista książek konkursowych (pdf)

Załącznik 2 – Karta zgłoszenia (pdf)

 

Więcej informacji:       
https://www.facebook.com/events/400303454176170/?notif_t=event_calendar_create&notif_id=1561551025398776       
http://czytelmistrz.mgbp-wieruszow.pl/o-konkursie/ 

Z okazji Święta Policji, życzę wszystkim Policjantkom i Policjantom wielu zawodowych sukcesów, bezpiecznej pracy - służby i satysfakcji z realizowanych zadań.

Dużo zdrowia, radości, spełnienia marzeń i pomyślności w życiu osobistym.

Lokalnie - dziękuję wszystkim, na czele z Komendantem, za życzliwość, dobrą współpracę i wsparcie.

O B W I E S Z C Z E N I E

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U.z 2019r. poz. 506) uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 30 lipca 2019 roku o godz. 1400 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu, Plac Wolności 60 odbędzie się VI Sesja Rady Miejskiej w Myszyńcu z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie sesji.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie i przegłosowanie ewentualnych zmian do porządku obrad.
  4. Przyjęcie protokołu z V sesji Rady Miejskiej.
  5. Informacja Burmistrza Myszyńca o pracy w okresie międzysesyjnym.
  6. Interpelacje i zapytania radnych.
  7. Odpowiedzi na interpelacje.
  8. Dyskusja i podjęcie uchwał w sprawach:
    1. przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Myszyniec,
    2. ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Myszyniec oraz określenia granic obwodów publicznych szkół podstawowych od dnia 1 września 2019 roku,
    3. wyrażenia zgody na udzielenie pożyczki dla Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej im. Księdza Władysława Skierkowskiego w Myszyńcu,
    4. zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie,
    5. zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie,
    6. zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie,
    7. zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej dla Gminy Myszyniec na lata 2019-2024,
    8. zmian w uchwale budżetowej Gminy Myszyniec na 2019 rok.
  9. Wolne wnioski i informacje.
  10. Zamknięcie obrad VI sesji Rady Miejskiej.

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

/-/  Sławomir Archacki

PRZEWODNICZĄCY KOMISJI BUDŻETU
I FINANSÓW


O B W I E S Z C Z E N I E

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 29 lipca 2019 r. o godz. 1500 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Myszyńcu odbędzie się posiedzenie Komisji ds. Budżetu i Finansów z następującym porządkiem obrad:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Zaopiniowanie uchwał na VI sesję Rady Miejskiej.
  3. Sprawy różne.
  4. Przyjęcie protokołu.
  5. Zamknięcie posiedzenia.

 

                                                                Przewodniczący Komisji:

                                                           /-/Marek Trzciński

 

Festyn w Ćięćku - 2019Show Gallery

W niedzielę 14.07.2019 r. na boisku przy byłej szkole w Cięćku odbył się festyn połączony z turniejem piłki nożnej o Puchar Burmistrza Myszyńca. W turnieju wzięło udział 6 drużyn piłkarskich. Na zakończenie Pani Burmistrz Elżbieta Abramczyk osobiście wręczyła puchary za najlepsze osiągnięcia. Wśród uczestników festynu wylosowano rower, przekazany przez Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Ostrołęce. Zwycięzcę wylosował radny powiatu ostrołęckiego pan Tadeusz Lipka, będący również wicedyrektorem WORD w Ostrołęce, a nagrodę wręczył radny województwa mazowieckiego pan Mirosław Augustyniak.

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W ZALESIU

 

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Zalesiu poszukuje nauczycieli i specjalistów do prowadzenia zajęć:

  • informatyka klasy IV-VIII – 5 godz.,
  • psycholog – 2 godz.,
  • pedagog – 2 godz.

 

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Czas zatrudnienia od 1 września 2019 r. do 31 sierpnia 2020 r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt tel. 669 280 669,  e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W WYKROCIE

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Wykrocie poszukuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z następujących przedmiotów:

  • biblioteka – 2 godz.,
  • pedagog - 2 godz.,
  • psycholog – 2 godz.

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Czas zatrudnienia od 01.09.2019 r. do 31.08.2020 r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt tel. 509 290 995, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W WYDMUSACH

 

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Wydmusach poszukuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z następujących przedmiotów:

  • muzyka klasy IV-VII – 2 godz.,
  • technika klasy IV-VI – 3 godz.,
  • psycholog 2 godz.,
  • pedagog 2 godz.

 

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Czas zatrudnienia od 01.09.2019r. do 31.08.2020r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt tel. 698 760 225, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

 

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W WOLKOWYCH

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Wolkowych poszukuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z następujących przedmiotów:

  • Język polski – 5 godz.,
  • Psycholog – 2 godz.,
  • Pedagog – 3 godz.

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

Czas zatrudnienia od 01.09.2019 r. do 31.08.2020 r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt tel. (29) 77 21 039, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W OLSZYNACH

 

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Olszynach poszukuje nauczycieli do prowadzenia zajęć z następujących przedmiotów:

  • muzyka klasy IV-VII – 2 godz.,
  • edukacja dla bezpieczeństwa klasa VIII – 1 godz.,
  • wiedza o społeczeństwie klasa VIII – 2 godz.,
  • plastyka klasy IV-VII – 2 godz.,
  • technika klasy IV-VI – 3 godz.,
  • pedagog – 2 godz.,
  • psycholog – 2 godz.

 

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Czas zatrudnienia od 01.09.2019 r. do 31.08.2020 r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt tel. 519 184 225, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

OGŁOSZENIE O PRACY – SZKOŁA W KRYSIAKACH

 

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej w Krysiakach informuje o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli z następujących przedmiotów:

  • muzyka kl. IV-V – 1 godz.;  kl. VI-VII- 1 godz.
  • przyroda kl. IV- 2 godz.
  • edukacja dla bezpieczeństwa kl. VIII – 1 godz.
  • wychowanie do życia w rodzinie kl. IV-V-VI- 19/rok; kl. VII-VIII- 19/rok.
  • psycholog – 2 godz.
  • pedagog – 2 godz.
  • geografia kl. V- 1 godz.; kl. VI- 1 godz.; kl. VII- 2 godz.; kl. VIII - 1godz.
  • informatyka kl. III-VIII- 6 godz.

 

Kwalifikacje do w/w przedmiotów zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli.

 

Czas zatrudnienia od 1 września 2019r. do 31 sierpnia 2020r.

Składanie ofert do 31 lipca 2019 roku.

Kontakt: szkoła w Krysiakach tel. (29) 59 40 567, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu tel. (29) 77 21 141 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

02 lipca 2019 r. swoje święto obchodziła urodzona 100 lat temu Pani Antonina Pliszka z gminy Czarnia. Uroczystość odbyła się w domu jubilatki, gdzie towarzyszyła jej najbliższa rodzina, przyjaciele oraz władze samorządowe. Obecni byli: Pani Agnieszka Krzepińska – zast. Kierownika Delegatury MUW w Ostrołęce, Pan Tomasz Posmyk kierownik Placówki Terenowej KRUS w Myszyńcu, Pan Marek Piórkowski Wójt Gminy Czarnia, Pani Elżbieta Abramczyk Burmistrz Myszyńca, Pani Krystyna Skorupska Kierownik OPS w Czarni. Uroczystość uświetnił zespół folklorystyczny „Carniacy” grając i śpiewając pieśni kurpiowskie.

Pełnomocnik Marszałka Województwa Mazowieckiego ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, w imieniu Zarządu Województwa Mazowieckiego, zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2020 rok, najważniejszego dokumentu wpływającego na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 3 do 17 lipca br.

 

Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący
w roku 2019. Jest on dostępny na stronie internetowej http://dialog.mazovia.pl/wspolpraca/program-wspolpracy.  

 

Uwagi do projektu programu na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:

  • celów współpracy - § 2 programu,
  • zakresu przedmiotowego współpracy - § 4 programu,
  • form współpracy pozafinansowej - § 6 – 14 programu,
  • priorytetowych zadań publicznych na 2020 rok - § 15 -34 programu,
  • podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 40 programu,
  • innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.

 

5 lipca w Urzędzie Gminy Rzekuń, Burmistrz Myszyńca Elżbieta Abramczyk i skarbnik gminy Agata Kobus podpisały umowy na pomoc finansową ze środków własnych budżetu województwa mazowieckiego w ramach „MIAS” Mazowsze 2019r. Gmina Myszyniec składała 5 wniosków i otrzymała 5 dotacji dla sołectw: Pełty, Białusny Lasek, Niedźwiedź, Świdwiborek i Olszyny.

Teatr Animacji 2019Show Gallery

W pierwszą sobotę lata 29.06.2019 r. od godziny 16:00 do późnych godzin wieczornych w Amfiteatrze Regionalnego Centrum Kultury Kurpiowskiej w Myszyńcu po kolejny odbył się wędrujący festiwal sztuki "Karawana Europa". Najwięcej atrakcji było przygotowanych dla najmłodszych uczestników. Były gry, zabawy, tańce, teatrzyk dla dzieci pt "Bajka samograjka". Każdy z uczestników warsztatów i zabaw dla dzieci otrzymał upominek, niejednokrotnie samodzielnie wykonany. Starsi uczestnicy mogli wziąć udział w warsztatach "Moja historia" i obejrzeć pokaz po warsztatowy przedstawiający legendę powstania Myszyńca. Na zakończenie zaprezentował się teatr MIMO ze sztuką "W niemym kinie". Wspaniała scenografia i gra aktorska zachwyciła wszystkich widzów. Karawana Wędrujący Festiwal Sztuki i Animacji jest projektem realizowany przez Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie. RCKK w Myszyńcu było współorganizatorem w/w imprezy.

GMINA MYSZYNIEC ZAPRASZA MIESZKAŃCÓW DO UDZIAŁU W NOWYM PROJEKCIE NA WYMIANĘ URZĄDZEŃ GRZEWCZYCH WRAZ MONTAŻEM INSTALACJI  FOTOWOLTAICZNYCH LUB SOLARNYCH

W  ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020, Działanie 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza, Pod działanie 4.3.1 – Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej – Typ projektu – Ograniczenie ,,niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych, nr RPMA.04.03.01-IP.01-14-093/18, Urząd Miejski w Myszyńcu informuje, że od dnia 24 czerwca 2019 r. będą trwały zapisy mieszkańców na wymianę źródeł ciepła na paliwa stałe o niskiej sprawności energetycznej na nowe kotły na biomasę (pellet) wraz z instalacjami fotowoltaicznymi lub solarnymi. W tym czasie wszystkie zainteresowane osoby (również te, które zgłosiły już chęć uczestnictwa w projekcie wpisując się na listę chętnych), które chciałyby wymienić urządzenie grzewcze oraz mieć w gospodarstwie instalację fotowoltaiczną lub solarną proszone są o zgłoszenie się do Urzędu Miejskiego (pokój nr 1, parter).

KTO MOŻE WZIĄĆ UDZIAŁ W PROJEKCIE

  1. Osoby fizyczne zameldowane i zamieszkujące na terenie Gminy Myszyniec będące właścicielem lub posiadają tytuł prawny do władania nieruchomością, gdzie efekty realizacji projektu wykorzystywane będą wyłącznie do celów socjalno-bytowych mieszkańców.
  2. Osoby nie posiadające jakichkolwiek zobowiązań finansowych z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych należności wobec Gminy Myszyniec. Dane te będą na bieżąco weryfikowane przez Urząd Miejski w Myszyńcu. Posiadanie jakichkolwiek zaległości względem Urzędu Miejskiego i Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Myszyńcu stanowić będzie podstawę do odmowy zawarcia umowy określającej warunki wykonania instalacji na nieruchomościach mieszkańców.
  3. W przypadku współwłasności nieruchomości wszyscy współwłaściciele muszą wyrazić zgodę na użyczenie nieruchomości na cele projektu (podpisać umowę użyczenia oraz umowę wzajemnych zobowiązań organizacyjnych i finansowych). Warunkiem udziału w gminnym projekcie będzie podpisanie przez mieszkańców obu tych umów. O terminie ich podpisania mieszkańcy zostaną powiadomieni w późniejszym czasie.

 INFORMACJE DODATKOWE

  1. Instalacje zamontowane na i w budynkach nie mogą być wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej, lecz wyłącznie na potrzeby gospodarstwa domowego.
  2. W przypadku montażu kolektorów lub ogniw fotowoltaicznych na dachu, wyłączone są dachy pokryte wyrobami zawierającymi azbest.
  3. Wsparcie może zostać udzielone na wymianę kotłów, które są wyposażone w automatyczny podajnik paliwa (nie dotyczy kotłów zgazowujących) i nie będą posiadały rusztu awaryjnegoani elementów umożliwiających jego zamontowanie.
  4. Maksymalny poziom dofinansowania dla projektów bez pomocy publicznej  - 80% kosztów kwalifikowanych projektu.
  5. Liczba osób w projekcie jest ograniczona około 40 osób.
  6. Maksymalna wartość dofinansowania projektu z EFRR – 1 500 000,00 zł.
  7. Planowany termin realizacji projektu przewidziany do końca 2022  roku.

Burmistrz Myszyńca informuje, że od dnia 27 sierpnia 2018 

Urząd Miejski w Myszyńcu będzie czynny od poniedziałku do piątku

w godzinach od 8:00 do 16:00

Burmistrz Myszyńca

Bogdan Glinka

 Wkrótce w Myszyńcu przy ul. Kolejowej wybudowany zostanie punkt selektywnego zbierania odpadów. Prace budowlane obejmą wykonanie m.in. budynków, ogrodzenia, placu na gromadzenie odpadów, boksów, wiat magazynowych, kontenerów, a także dróg i placów wewnętrznych. Wybudowany zostanie zbiornik retencyjny na wody opadowe i separator oraz sieci – wodociągowa, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, a także instalacje elektryczne i monitoring. Budowa punktu przełoży się na zwiększenie ilości odpadów zbieranych selektywnie, a przez to zmniejszy się ilość składowanych odpadów komunalnych. Realizacja przedsięwzięcia ograniczy powstawanie „dzikich wysypisk” odpadów.

Tytuł projektu: Budowa Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych w Myszyńcu

 

Beneficjent: Gmina Myszyniec

Całkowita wartość projektu: 567 546,60 zł

Kwota dofinansowania: 397 282,62 zł

Działanie: 5.2 Gospodarka odpadami

img-3776
img-3771
img-3821
Previous Next Play Pause
1 2 3

 OBWIESZCZENIE

Na podstawie § 3 Regulaminu z dnia 5 czerwca 2018 r. dot. działania terenowych komisji  w sprawach oszacowania szkód powstałych w gospodarstwach  rolnych i działach specjalnych produkcji rolnej w związku z wystąpieniem niekorzystnego zjawiska atmosferycznego, potwierdzonym przez System Monitoringu Suszy Rolniczej w Puławach, można składać wnioski o szacowanie szkód powstałych w uprawach rolnych w wyniku suszy rolniczej w okresie od dnia 1 kwietnia do 30 czerwca 2018 r. Burmistrz  Myszyńca  informuje  producentów rolnych, których uprawy, w szczególności zboża jare, zboża ozime, łąki i pastwiska zostały dotknięte suszą. Wypełnione wnioski należy składać w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu – Sala Narad w dniach od 12 lipca do 20 lipca 2018 roku. 

W związku z awarią centrali telefonicznej w Urzędzie Miejskim w Myszyńcu uprzejmie informujemy, że przez kilka dni mogą występować znaczne utrudnienia w kontakcie telefonicznym.

Niestety nie udało się szybko usunąć awarii. Prace nad naprawa centrali trwają dalej. Uruchomiliśmy bezpośrednie numery do poszczególnych wydziałów naszego urzędu.

Poniżej zamieszczamy obowiązujące numery telefonów

29 772 11 41 - sekretariat

29 772 10 12 - Referat Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej

29 772 11 06 - Urząd Stanu Cywilnego

29 772 10 52 - Podatki i opłaty lokalne

29 77 211 48 - Stanowisko pracy d/s obronnych, przeciwpożarowych, profilaktyki i uzależnień

Bardzo przepraszamy za utrudnienia.

Sprawy można załatwiać osobiście lub drogą mailową.


Zarząd Gminny Ochotniczych Straży Pożarnych w Myszyńcu  serdecznie zaprasza wszystkich mieszkańców gmin Myszyniec i Czarnia

na Gminne Zawody Sportowo-Pożarnicze    

które odbędą się w dniu 8 lipca 2018 r. (niedziela)

na Stadionie Miejskim w Myszyńcu (ul. Dzieci Polskich).

W zawodach będą brały udział wszystkie jednostki OSP z terenu gminy Myszyniec i gminy Czarnia.

Planowane rozpoczęcie zawodów o godzinie 10.00.

 

Liczymy na niezawodne przybycie sympatyków pożarnictwa oraz gorący doping i kibicowanie swoim jednostkom OSP.

Towarzystwo Przyjaciół Myszyńca oraz Regionalne Centrum Kultury Kurpiowskiej im. ks. Władysława Skierkowskiego w Myszyńcu

w ramach ”41 Miodobrania Kurpiowskiego”

ogłaszają

konkurs twórczości ludowej

„RĘKODZIEŁO WSI KURPIOWSKIEJ”

im. Anny Kordeckiej

 

Konkurs skierowany jest do zrzeszonych
i niezrzeszonych twórców ludowych z terenu Kurpiowszczyzny.
Celem konkursu jest podtrzymywanie tradycyjnej sztuki ludowej Kurpiów oraz popularyzacja tradycyjnych form sztuki ludowej.

 

25 czerwca br. cztery uczennice z Publicznej Szkoły Podstawowej w Krysiakach wraz z Panią Dyrektor uczestniczyły w wycieczce do Warszawy, zorganizowanej przez biuro Senatora RP Roberta Mamątowa. Pojechali na nią laureaci i uczestnicy ogólnopolskiego konkursu „Orzeł biały – nasza duma” organizowanego pod patronatem marszałka Senatu. Konkurs jest częścią obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

W planie wycieczki było zwiedzenie gmachu Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polski. Całej podróży towarzyszyła wielka ciekawość tych szczególnych miejsc dla naszej Ojczyzny oraz poczucie wyróżnienia. Aby dostać się do parlamentu, musieliśmy przejść przez biuro przepustek oraz bramki  kontrolne. Pani przewodniczka przybliżyła nam historię polskiego parlamentu, wyjaśniała, jak funkcjonuje współczesny parlament, jak powstaje ustawa oraz zapoznała  z codzienną pracą, obowiązkami i prawami parlamentarzystów.  Zwiedzaliśmy, m.in.: salę obrad plenarnych izby wyższej, senackie kuluary, sale posiedzeń komisji, słynny hol i schody, na których przeważnie politycy udzielają wywiadów. Niestety nie udało nam się spotkać znanego polityka.

Serdecznie dziękujemy za taką miłą i niezapomnianą formę nagrody dla uczestników konkursu.

Galeria

1
2
3
4
5
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

Podczas zakończenia roku szkolnego 2017/2018 w Publicznej szkole Podstawowej w Wydmusach odbyło się podsumowanie projektu edukacyjnego pt : „Las -miejscem życia roślin i zwierząt. Jestem jego przyjacielem.   W miesiącu kwietniu bieżącego roku Publiczna Szkoła Podstawowa w Wydmusach przystąpiła do ogólnopolskiego konkursu dla szkół z obszarów wiejskich pt. „Misja Przyroda” (nagroda główna 3 dniowy pobyt nad Morzem Bałtyckim). Warunkiem przystąpienia do konkursu było napisanie listu intencyjnego, tzw. roboczą wersję projektu. Pani Bożena Mróz, nauczycielka przyrody, opracowała projekt edukacyjny pt. „Las – miejscem życia roślin i zwierząt. Jestem jego przyjacielem”. Projekt został pozytywnie zaakceptowany przez komisję konkursową i uczniowie PSP w Wydmusach (klasy IV- VI) zostali zaproszeni do realizacji projektu wraz z innymi pięćdziesięcioma szkołami z całego  kraju.

22 czerwca 2018 roku pożegnaliśmy absolwentów Publicznego Gimnazjum w Wolkowych. Pełniąca obowiązki dyrektora, pani Hanna Brodowska i Grono Pedagogiczne życząc wielu sukcesów w dalszej drodze edukacyjnej, zwrócili uwagę na bezpieczne spędzenie wakacji i szczęśliwy powrót do szkoły.

Galeria:

1
2
3
4
5
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5

8 czerwca uczniowie klas 0 -III wyjechali do Kadzidła na warsztaty etnograficzne „Ginące zawody”. Celem wycieczki było poznanie tradycji i zabytków kultury kurpiowskiej. Na uczniów czekali twórcy ludowi i stoiska, przy których można było poznać dawne zawody i zajęcia Kurpiów. Dzieci chętnie przemieszczały się od stoiska do stoiska i z zainteresowaniem obserwowały malowanie pisanek, robienie świec z wosku, kręcenie kwiatów, lepienie byśków z ciasta, wyplatanie koszyków z wikliny, rzeźbienie w mydle. Same wykonywały  lalki ze szmatek , lepiły byśki i obsługiwały żarno. Na scenie uczyły się tańców kurpiowskich.  Zadowoleni, z zakupionymi pamiątkami, wróciły do szkoły.

 Galeria:

1
35434944_2079649645646972_4586218382780530688_n
35464018_2079649495646987_697492423898562560_n
35476220_2079653048979965_9200361448918745088_n
35485139_2079652985646638_8647847613191684096_n
35486508_2079649945646942_272481860653678592_n
35487998_2079653378979932_1650596184286298112_n
35507236_2079650875646849_6681766856740569088_n
35509227_2079650272313576_3561227774779719680_n
35511202_2079652908979979_7574939854660698112_n
35519211_2079649315647005_6911958064216145920_n
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

17 czerwca 2018 roku odbył się IV Rodzinny Festyn  Profilaktyczny pod hasłem ,,Zdrowa rodzina bez uzależnień” zorganizowany przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych we współpracy z Regionalnym Centrum Kultury Kurpiowskiej i Parafią Rzymskokatolicką pw. Trójcy Przenajświętszej w Myszyńcu. Po uroczystej mszy świętej w Bazylice Mniejszej i przemarszu ulicami Myszyńca do amfiteatru RCKK, nastąpiły różnorodne atrakcje, min.: prezentacje sceniczne (czirliderk, zespołu ,,Kurpiaki” – grupa młodsza), turnieje, gry i zabawy dla dzieci oraz rodziców, wielobój sprawnościowy,  symulacja jazdy motorem, pokaz strażaków i ratownictwa drogowego, konkursy z nagrodami, dmuchana zjeżdżalnia. Festyn zakończył się nagrodzeniem tych, którzy uświetnili tę imprezę.

Po raz ostatni w tym roku szkolnym 2017/2018 w PSP im. Brata Zenona Żebrowskiego w Wykrocie (w piątek 15.06.2018 r.) zostały wystawione trzy baśnie, aktorami tym razem byli uczniowie klasy II gimnazjum i klasy III PSP.

Pani Jadwiga Zaciek wraz z uczniami przygotowała scenariusze znanych i lubionych baśni.

Pierwszym przedstawieniem była legenda w gwarze kurpiowskiej pod tytułem „Jek umerlak zywego złapsiuł” ks. Stanisława Tworkowskiego ze zbioru „Legend i podań Kurpiów” - potraktowana z humorem i żywiołowością. Uczniowie doskonale odnaleźli się w swoich rolach, za co zostali nagrodzeni gromkimi brawami.

W drugiej kolejności wystąpili młodsi uczniowie z klasy III PSP w mixie baśni „O Jasiu i Małgosi, Czerwonym Kapturku i Kocie w butach”

Jaś i Małgosi i Czerwony Kapturek - to bajki skierowane do młodszej publiczności, które uczą, aby nie oddalać się od domu bez wiedzy najbliższych, nie rozmawiać
z nieznajomymi.

Kot w butach uświadamia, że w życiu prawdomówność zawsze wygrywa, a odrobina trzeźwego rozumu nigdy nie zaszkodzi.
„Pinokio” ostatnie przedstawienie, to spora liczba nauk, które odgrywają jedną
z najistotniejszych ról. Prawdomówność nie kłamstwo - prawda wcześniej czy później wyjdzie na jaw. Posłuszeństwo wobec rodziców, pracowitość, nie uleganie złym namowom. Uczynnością i uprzejmością można zasłużyć sobie na pomoc innych ludzi.

Udzielane Pinokiowi rady przez jego bliskich są przez cały czas aktualne.

Scenografię uczniowie wykonali według własnego pomysłu.

Potrzebne rekwizyty namalowali i wycięli z kolorowych kartonów - las, polanę i rzekę.

Galeria:

 

 

 

 

 

W dniach od 4 do 6 czerwca 2018r. uczniowie klas IV-VII Szkoły Podstawowej w Krysiakach przebywali na biwaku szkolnym w Ośrodku Caritas w Ptakach koło Nowogrodu. Oprócz odpoczynku na łonie natury i integracji międzyklasowej  ważnym punktem wyjazdu było zwiedzanie Skansenu Kurpiowskiego im. Adama Chętnika w Nowogrodzie. Skansen prezentuje dawną historię ludności kurpiowskiej, a w szczególności jak się kiedyś żyło i pracowało. Była to dla uczniów doskonała lekcja historii swojej małej ojczyzny – Kurpiowszczyzny. Biwak był bardzo udany, wszyscy wrócili zdrowi i zadowoleni.

Galeria:

1
2
3
3b
4
5
6
7
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7 8

Bartłomiej Kulas uczeń klasy VII PSP im. Brata Zenona Żebrowskiego w Wykrocie w dniach od 10 - 12.06.2018 r. wraz z opiekunką panią Elżbietą Bożeną Gwiazdą uczestniczył w 20. Festiwalu Twórczości Dziecięcej Wojska Polskiego „Kolorowa Niepodległa” w Kołobrzegu organizowanym przez Wojskowe Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wykonał utwory: „Czterdziesty czwarty” – sł. Lech Makowiecki, muz. Jacek Parol, „Rogatywka” – sł. Ryszard Urlicki, muz. Katarzyna Gertner. Na festiwalu prezentuje swoje talenty wokalne i taneczne młodzież z klubów wojskowych całego kraju. Tegoroczna 20. edycja
w całości poświęcona była uczczeniu 100 – lecia odzyskania przez Polskę niepodległości „Służymy Niepodległej”. Bartłomiej zapewnił sobie udział w tym festiwalu dzięki zdobyciu Grand Prix Dyrektora WCEO w Warszawie, podczas Przeglądu Pieśni Patriotycznej w Baranowie, któremu patronuje WCEO. Dużą pomoc i wsparcie w organizacji pobytu p. Elżbiety Bożeny i Bartłomieja
w Kołobrzegu okazała pani Barbara Klejst  z WCEO z Warszawy, za co serdecznie dziękujemy i życzymy wszystkiego dobrego.

Galeria:

1
2
3
4
5
6
7
Previous Next Play Pause
1 2 3 4 5 6 7

Na podstawie art. 374 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2018 r. poz. 754 i 1000) podaje się do publicznej wiadomości:

ZARZĄDZENIE Nr 91 WOJEWODY MAZOWIECKIEGO z dnia 28 lutego 2018 r. w sprawie ustalenia liczby radnych wybieranych w wyborach w 2018 r. na obszarze województwa mazowieckiego do Sejmiku Województwa Mazowieckiego, rad powiatów, rad gmin oraz rad dzielnic miasta stołecznego Warszawy

Pobierz: